Tack för ännu en lyckad bordsloppis!
Då var återigen en lyckad bordsloppis till ända! Det bokstavligen strömmade in folk den första timmen, jag som hade tänkt att jag skulle hinna med att prismärka lite, ordna en låda och lappar för nyhetsbrevet samt gå runt och fotografera, men trots att min sambo stod med mig vid bordet var det omöjligt att komma därifrån! Jimmy gick senare iväg och fotade litegrann, tur det annars hade det blivit bildtomt här!
Vi blev totalt 23 säljare utanför Loppis & Antik, + Jackie i caféet. Stort tack till alla som var med! Jättekul att vi blir fler och fler för varje gång. Och så mysigt tycker jag med alla bord, klädställningar och lådor, människor runt omkring och folk som fikar och vilar benen i utemöbeln. Det är helt otroligt också, vädret var med oss även denna gång! Vill också tacka extrahjälpen vi hade vid sidan om vid behov, föräldrarna! Att vara tre som arrangerar och samtidigt även ha varsin egen försäljning börjar bli lite tajt nu när alltihopa bara blir större och större, så att ha både våra samt Jackies föräldrar där var toppen!
Det är också roligt att vi fått sådana positiva kommentarer angående marknadsföringen denna gång, det stämmer att vi har lagt ner både mer energi och pengar på det än tidigare, MEN... Alla inlägg NI gjort på facebook är ovärderliga! Delningar ni gjort, egna inlägg och liveuppdateringarna direkt från era bord under dagen, det har också dragit folk! Lite synd bara att jag inte kan hitta till alla era inlägg, hade varit så kul att läsa dem. Så från och med nu utan att ens prata med min kollega och bror inför jag hashtagen #bordsloppisbruket, skriver du något om våra kommande eller gamla bordsloppisar i sociala medier, tagga gärna! Önskar så att den här texten kunde nå alla som på ett eller annat sätt varit med och spridit bordsloppisen och inte bara på sociala medier, för ett STORT TACK är verkligen på sin plats!
Så till feedbacken då. På lördagkväll fick överpresterande jag för mig att säljarna borde få fylla i en enkät (frivilligt såklart) om vad de tyckte om loppisen i slutet av dagen. Jag vet inte hur populärt det var (kanske borde det varit en fråga också, haha) men jag hoppas det inte var alltför jobbigt. Vi fick mycket värdefull information om vilka tider och dagar som säljarna helst står på loppis, och hur pass nöjda de var med försäljningen vilket ju är så viktigt som arrangör att veta. Några skrev även egna svar på vad som varit bra, vad vi kunde gjort bättre och övriga synpunkter, helt klart rörande att läsa <3 Vid frågan om de kan tänka sig att stå med igen visade det sig att nästan alla fyllt i kontaktuppgifter, så vi har det vi gör med att kontakta folk till våren, så kul! Mycket tack till alla som tog sig tiden att fylla i delar av eller hela enkäten, det hjälper oss enormt vid planeringen av framtida bordsloppisar! Vi ska defintivt ta oss en funderare på tiden då några önskade fler timmar än 3.
Vi har redan bestämt att det blir en till bordslopps igen till våren/början av sommaren, exakt när vet vi inte, men vill du inte missa det så prenumerera på nyhetsbrevet (formulär på startsidan). Kanske är det möjligt att det blir mer än bara bordsloppis och fika nästa gång, vi har fått ett förslag på en fin sidoaktivitet som vi båda tycker verkar jättekul, inget bestämt ännu men det ska absolut diskuteras. Tills dess att det är dags igen, ha en härlig höst och vinter och börja redan nu att lägga saker du inte behöver ha kvar i loppislådor, så är du redo att vara med oss till våren ;)
// Liie Larsson